Detta är vår programplan för 2020.
Torsdag 26 mars
Årsmöte i restauranglokalen kl. 18.00 med kaffe och räkmacka till föranmälda. Formell kallelse kommer i stadgeenlig tid. Tänk på att du kan lämna motion/förslag till årsmötet. Motionen skall vara skriftlig och vara styrelsen tillhanda senast den 10 februari för att kunna behandlas på årsmötet.
Söndag 26 april
Tipspromenad i vårsolens glans. Passa på att motionera både benen och geniknölarna och tävla om attraktiva priser genom att besvara lite lagom kluriga frågor under ca en timmes promenad på barnvagnsvänlig bana. Start och mål är självklart i Parken.
Starttid 10.00-12.00. Parkcaféet håller öppet.
Onsdag 13 maj
Allsångskväll med Gubes Duo kl. 19.00. Var du en av de ca 100 deltagarna vid allsångskvällarna förra året så vet du hur kul det var. 13 maj kör vi kör vi en repris, missa inte detta
Lördag 13 juni.
British Motor Meet. Parken fylls av bilar och motorcyklar av brittiskt fabrikat, både veteraner och nyare. Fordonsparad genom stan startar från Parken kl. 10.30. Potatisfestivalen pågår för fullt. Musikunderhållning och lotteri. Parkens antika chokladhjul snurrar och caféet är öppet. Kom och rösta fram ”Nicest car” (resp. mc) in the show. Flera priser utdelas. Hur många brittiska bilmärken kan du från AC till Wolsley?
Fredag 19 juni.
Traditionellt midsommarfirande i Parken. Start kl. 12.00 med blomstersmyckning och resning av midsommarstången. Ringlekar, folkdansuppvisning och massor av barnaktiviteter. Sju år i rad har vi firat midsommar I Parken och varje gång har det varit nytt publikrekord. 2019 passerade drygt 4 000 personer grindarna. Blir det nytt rekord igen 2020?
Onsdag 19 augusti.
Då samlas vi till en ny allsångskväll. Allsångsledare är när detta skrivs inte klar men räkna med att det blir en trivselkväll.
Söndag 13 september.
Nu börjar höstfärgerna märkas lite när vi går ut på en ny solig tipspromenad i den krispiga septemberluften. Start 10.00 – 12.00. Som vanligt har vi några priser till bästa svarsresultat.
Fredag 23 oktober.
Då blir det en ny spökfest för barn 9-13 år. Ljud-& ljusshow och andra uppträdande varvas med pristävlan om ruskigaste halloweenutstyrsel.
Lördag 5 december.
Då inviger vi julen 2020 med att njuta av julbordets alla läckerheter. Detta i sällskap med många andra som tycker att Alingsåsparken är viktig att bevara.

Nu återkommer vi där vi började, alltså om medlemsavgiften. Den är 150: – kr per hushåll. Du underlättar styrelsens arbete med att betala medlemsavgiften senast 28 februari
2020-01-16